12/25/2011

Krótkowzroczność wrażliwościowa.

Światło czerwonych choinkowych lampek odbija się w krystalicznych oknach. Nie ma mrozu, nie ma śniegu, jest za to dom, wrzask pękającego drewna w kominkowym ogniu i dźwięk kaszlu obijający się echem o ściany mojego starego pokoju. Gadam z kimś na fejsbuku, czytam gazetę i myślę o tym, że ktoś znalazł czyjąś empetrójkę pozostawioną w klubokawiarni i nie oddał. Za to jak posłuchał to odmieniło mu się życie. Minuty stały się przemijające szybko, w rytm jak uderzenia w klawisze pianina, na którym wygrywa się jedną z piosenek. Dalej jego nowa playlista, nawet skladająca się z kilku utworów zabrzmiewa w umyśle, tworząc nowe plany na przyszłość. Zostawia czątkę swojego dawnego właściciela w organiźmie nowego siejąc jakby spokój i wyciszenie. Dobrze,że na świecie istnieją przypadki. Czasem poziom wrażliwości ulega zmiażdzeniu i gdyby nie przypadek, byłoby szaro i mgliście. Znaleziona empetrójka, przypadkowy film w kinie studyjnym, okryte na nowo stare perfumy matki, wyrwane z kontekstu słowa z piosenki....są jak te światła w mojej szybie. Zagnieżdzając się  przed siatkówką dają obraz niesamowitego ciepła. Dobrze mi też w domu.

2 komentarze:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=QXnTuUDCIJo

    OdpowiedzUsuń
  2. Ś.P Steave Jobs mówił,, Patrząc na całe moje życie jestem pewien że wszystko co robiłem w przeszłości miało wpływ na moja przyszłość. Nie można przeceniać wagi przypadku w życiu każdego człowieka- nikt z nas nie wie jak potoczyłoby się jego życie jeśli nie spóźniłby się na autobus, odmówiły wyjścia z kimś na spacer..... W życiu jest dużo zmiennych dlatego nie jest nudne.

    OdpowiedzUsuń